Enduro

ENDURO sacensību pamatprincips ir bezceļu apvidus šķērsošana ar motociklu vai kvadru. Vērtēšanas principi ir analoģiski autorallijam, tikai ātrumposmu vietā ir enduro testi (slēgta trase pļavās, mežos, smiltīs, pāri grāvjiem, pauguriem un mākslīgi veidotiem šķēršļiem) un klasiskas motokrosa trases. Pārbraucienos starp speciālajiem testiem sportisti brauc pēc izliktām zīmēm. Uzvar tas, kurš ātrumposmus veic visātrāk un nesaņem kavējumu vai citus laika sodus. Katrā pārbrauciena posmā ir noteikts kontrollaiks, par kura neievērošanu pienākas soda minūtes.

Enduro sacensībās sportists nedrīkst pieņemt palīdzību no malas – mehāniķiem ir tiesības tikai nolikt instrumentus blakus mototehnikai un sniegt sportistam mutisku konsultāciju. Sacensību laikā sportists nedrīkst mainīt vairākas mototehnikas detaļas – rāmi, riteņus, motoru, izpūtēju un priekšējo numura plāksni.  Katras dienas izskaņā motocikls vai kvadrs jānovieto slēgtajā parkā.

Sacensībās tiek izmantoti pamatā tādi paši motocikli kā motokrosā. Galvenās atšķirības – enduro ir jāizmanto priekšējās un aizmugurējās gaismas, balsts, un izpūtēji ar ierobežotu skaļumu. Enduro motocikliem parasti ir arī akumulators un elektriskais starteris.

Enduro nobrauktās distances garums divu dienu sacensībās Baltijā un Latvijā parasti ir ne mazāks kā 250 km. Viena apļa garums – ap 60-75 kilometriem, un tajā ir vidēji 2-3 kontrolpunkti un speciālie testi.

Latvijā Enduro ir ar saknēm un pēdējos gados arī ir veiksmīgi attīstījies. Kopš 2004. gada Latvijas pārstāvji regulāri piedalās Eiropas čempionātos. Tāpat Latvijā vairākkārt jau noticis Eiropas čempionāta posms.

 

PIEDZĪVOJUMU ENDURO ir komandu sacīkstes 6-24 stundu garumā, kurās piedalās sportisti ar motocikliem, kvadriem, mopēdiem un velosipēdiem. Katrā komandā ir divi braucēji, un katrs piedalās ar savu tehniku.

Sacīkstes notiek brīvā dabā, organizatoru noteiktā apvidū, bez marķētas trases. Sacīkšu pamatā ir sportistu orientēšanās ar karti vai GPS iekārtu, kontrolpunktu meklēšana, sarežģītu un fiziski smagu šķēršļu pārvarēšana. Sacensībās ir jāveic vismaz viens speciālais uzdevums, kas var ietvert arī atjautības un veiklības elementus.

 

ENDURO SPRINTS ir veidots uz klasiskā enduro bāzes. Sacensības tiek organizētas dabīgajā reljefā ar atsevišķiem ātrumu posmiem. No klasiskā enduro sacensībām tās atšķiras ar to, ka ir vienas dienas pasākums un notiek marķētā trasē, kurā netiek izmantoti koplietošanas ceļi. Viena apļa garums vidēji 25 km, dienā sportistiem jānobrauc 3-4 apļi. Katrā aplī divi ātrumposmi un viens līdz divi laika kontroles punkti. Sacensībās var piedalīties ar krosa un CSDD nereģistrētiem motocikliem. Nav nepieciešama autovadītāja apliecība, bet sportistiem jābūt apdrošinātiem atbilstoši nacionālās federācijas nosacījumiem.

Enduro sprints – kopumā tas ir lielisks veids, kā jebkuram sportistam ar jebkādu motociklu atvieglotā režīmā iepazīties ar enduro. Savukārt pieredzējušajiem enduro braucējiem tā ir lieliska iespēja pilnveidot savas prasmes visas sezonas garumā.

Enduro sprinta trase tiek veidots tā, lai arī skatītājiem un līdzjutējiem tā būtu interesanta un labi pārskatāma. Un kā jau ierasts klasiskajā enduro, arī enduro sprintā interesantākās cīņas norisinās tieši speciālajos ātruma posmos.

Enduro sprints Latvijā ir salīdzinoši jauns enduro sporta veids.

motorsport.lv izmanto sīkdatnes, lai personalizētu lapas saturu un reklāmas, nodrošinātu sociālo tīklu iespējas un analizētu apmeklētāju plūsmu. Uzzināt vairāk
Labi